torsdag 22 februari 2007

irriterande bilar

Nu när det snöar så här mycket är william helt överlycklig över att han kan åka pulka till dagis. Det tycker jag också är kul. Vägen som vi tar till dagis är via innergårdar då jag tycker att det säkrast för william kan springa som han vill. Men sedan han började på dagis för snart 2 år sen så har det pågått renoveringar på husen där vi går. Det betyder att VARJE dag måste VI väja för bilar som åker på gångplan där vi går. Bilar får inte åka där och visst har jag till viss del förståelse för att de behöver åka där men det irriterar mig ändå. Speciellt när de kommer åkandes när vi går där och inte kan åka till sidan utan det är vi som måste gå upp i rabatten. Eller när de parkerar bilarna precis i mitten av gången så att man inte kan gå förbi utan måste hoppa in i buskarna för att gå förbi. Jag muttrar jämt när jag ser dem och de är i min väg. Jag kan tom gå extra långsamt om de är bakom oss och jag vet att de vill förbi snabbt. Jag ser fram emot när de är klara med renoveringarna så att vi inte behöver tänka på att det kanske kommer bilar när vi går till dagis.

Inga kommentarer: