fredag 2 februari 2007

A few of my favorite things

Jag gillar inredning men har inte plats i vår trånga 2:a att få det som jag vill ha det, tråkigt nog. Men det betyder inte att jag inte försöker. Det som är nice är att jag och sambon gillar mycket samma stil så jag får lite fria tyglar. Vi gillar båda ordentliga möbler dvs har vi inte så mycket ikea möbler hemma. Sen gillar vi båda 50-60 &70 tals saker. Kanske mest 70 tal, men det betyder inte att vi vill ha allt i den stilen utan mer specifika saker. Min mamma och hennes man har en kuriosa affär här i stockholm där jag brukar kolla efter coola små saker till hemmet. Jag har tagit bilder på några av mina favorit saker här hemma.
Mitt sköna drapperi som hänger vid balkong dörren. Mönstret är egentligen upp och ner men jag tycker det ser lite coolt ut. Gillar vanligtvis inte blommigt men 70 tals blommigt diggar jag.
Sambons coola kaffe burk och hans melittaförvarare. Själv dricker jag det inte! BLÄ!
Min fina keramiktavla som heter Mamma, hänger i hallen och fick jag av min söta mor.
Min pappas gamla lampa som han hade när han träffade mamma. Williams favorit.
Mitt badrumsskåp där bla har smink och parfymer. Mammas gamla skåp som jag älskat sen jag var liten.
Min underbara Electrolux tvättmaskin!! Såklart inte en ny antik *skrattar* Jag är kär i den!!
Min bubbelgums rosa GameBoy advance, det var en födelsedags present från mitt ex och syrran för några år sen. Kanske när jag fyllde 21....jag kommer inte ihåg saker längre! Ramen med william bilder. På bilden längst till vänster är han bara några dagar gammal och sitter på sin pappas mage. På den i mitten är han ca 7 månader och smakar på potatismos för första gången och så på den sista är han ca 10 månader.

Just a few of my favorite things :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

vissa av dom här är så jävla coola!!!

ELVA sa...

jag blir så avis. du har så fina grejer. har alltid älskat ditt badrums skåp och den kinesiska lampan. DEt är så kul att du har kvar dom. Du har väl kvar den fina paris kartan och teater bilderna från frankrike?
Jag älskar din stil baby.

William är så fin! Speciellt på den i mitten. Verkar inte som att potatismos var en hit? ;P

Fröken sa...

Sis: i know!!

Elviran: Va läskig du är! Jag hade tagit en bild av paris kartan men sen tyckte jag inte bilden blev bra. Såklart finns paris tavlorna kvar och hänger fint i vardagsrummet. Smaka "riktig" mat efter god bröstmjölk var ingen hit nej hehe.

ELVA sa...

I'm baking!!!!