fredag 13 juli 2007

vilken dag!

När jag sov som bäst så väcker sambon mig och undrar om jag inte ska jobba idag. Jo säger jag sömnigt och han släpper då bomben att jag försovit mig!! Det har typ aldrig hänt förut. Klockan är halv sju och jag börjar sju. Jag inser snabbt att jag inte har något val än att ringa en taxi, sambon tycker att jag ska åka kommunalt. Förklarar då att vi bara är två den här morgonen och jag inte kan vara försenad. Halv naken ringer jag en taxi för att sen springa ner och möta den. 213 kr för att åka till jobbet, inte kul när det är ens sista pengar. Men tack vare snäll syster är jag inte helt pank.

Antagningsbeskeden kom idag. Nej jag kom inte in men jag hoppas på reservplats.

Det var först nu när jag kom hem som jag kom på att det är ju fredagen den 13e idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anything for you darling!

Anonym sa...

Mera uppdatering!! Mera mera!! ;)
puss